1323/2019 ΔΕΦΑΘ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΣΥΓΧΥΣΗΣ

Στην υπόθεση αυτή, την οποία χειρίστηκε η εταιρία μας, το δικαστήριο ασχολήθηκε με τον κίνδυνο σύγχυσης και την προστασία σήματος φήμης. Πιο συγκεκριμένα, έκρινε ότι σημείο δεν καταχωρίζεται ως σήμα, μεταξύ άλλων και όταν, λόγω της ταυτότητας ή της ομοιότητας του με προγενέστερο σήμα και της ταυτότητας ή ομοιότητας των προϊόντων ή των υπηρεσιών που αυτά διακρίνουν, είναι πιθανό να προκαλέσει στον κοινό καταναλωτή σύγχυση σχετικά με την προέλευση των προϊόντων ή υπηρεσιών από ορισμένη επιχείρηση.

Επίσης, έκρινε ότι στην προκείμενη περίπτωση δεν υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης και προσβολή σήματος φήμης, παρά την ομοιότητα στο λεκτικό μέρος των σημάτων, λόγω της διαφοροποίησής τους τόσο οπτικά όσο και ως προς τα προϊόντα που διακρίνουν.

Πιο συγκεκριμένα, έκρινε ότι δεν δημιουργείται, κατά την κοινή πείρα, κίνδυνος σύγχυσης στο μέσο καταναλωτή σχετικά με την προέλευση των αντίστοιχων προϊόντων από συγκεκριμένη εταιρεία, ούτε συγκεκριμένη συνειρμική ανάκληση του σήματος φήμης στην αντίληψη του κοινού από τη χρησιμοποίηση του σήματος της εφεσίβλητης: α) τα σήματα της εκκαλούσας εταιρείας (το κοινοτικό σήμα “kappa”, το εθνικό σήμα “kappa” με την απεικόνιση ενός άνδρα και μίας γυναίκας που κάθονται πλάτη με πλάτη και το εθνικό σήμα “Robe di kappa” με την ως άνω απεικόνιση), σε σχέση με το σήμα της εφεσίβλητης (ημεδαπό σήμα “KAPPA”), δεν διαφοροποιούνται ηχητικά, β) τα προϊόντα της κλάσης 34 που διακρίνει το σήμα της εφεσίβλητης δεν είναι όμοια ή παρόμοια – συναφή με τα προϊόντα που διακρίνουν τα προγενέστερα σήματα, εθνικά και κοινοτικά της εκκαλούσας, τα οποία περιλαμβάνονται στις κλάσεις 3, 9, 14, 16, 18, 25, 28 και 41, γ) η ένδειξη «KAPPA», περιλαμβάνεται δε σε μεγάλο αριθμό σημάτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είτε μόνη, είτε συνοδευόμενη από άλλες λεκτικές ενδείξεις, χρησιμοποιείται ευρύτατα από μεγάλο αριθμό εταιρειών, με σκοπό να προστατεύσει και να διακρίνει προϊόντα διαφορετικών κλάσεων και ως εκ τούτου η διακριτικού του δύναμη είναι εξασθενημένη, δ) το λεκτικό “KAPPA” ή “ROBE DI KAPPA”, συνοδεύεται στα δύο από τα τρία σήματα της εκκαλούσας από το λογότυπο αυτής αποτελώντας με τον τρόπο αυτό ένα συμπαγές οπτικό σύνολο που ο μέσος καταναλωτής συνδέει άμεσα το προϊόν με την εταιρεία.

Έτσι, ορθώς το πρωτόδικο δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή της εκκαλούσας αφού δεν απεδείχθη κίνδυνος σύγχυσης μεταξύ των προγενεστέρως καταχωρημένων σημάτων φήμης της και του σήματος που καταχώρησε η β΄ εφεσίβλητη.

Η απόφαση βρίσκεται δημοσιευμένη στην Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών ΝΟΜΟΣ.

 

logoΕρμού 10 (2ος όροφος), ΤΚ 546 25 Θεσσαλονίκη
  +30 2310 501325, +30 2310 501342
Fax: +30 2310 512998

Η ιστοσελίδα μας επιτρέπει τη χρήση cookies, προκειμένου να αντιληφθούμε πώς την χρησιμοποιείτε
και να την κάνουμε πιο λειτουργική και ασφαλή. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στην ιστοσελίδα μας
αποδέχεστε την χρήση cookies όπως περιγράφεται στην Πολιτική Cookies.